Hvordan bør psykiskbloggen se ut?

Hei til alle lesere!

Som en del kanskje har fått med seg, har jeg permisjon fra jobben for tiden. Har nylig fått barn – og selv om det betyr våkenetter og denslags, så er hverdagen roligere enn den er med full jobb og NSB-pendling. Dette må jo utnyttes, og jeg tenkte å bruke litt tid på å oppgradere designet på denne temabloggen. Dette blir jo et skippertak, burde ha gjort det lenge, men tiden har ikke helt strukket til. Så: nå skal det fikses litt her, det skal omsider ryddes i kategorier og tags, lister skal oppdateres og så videre.

Det jeg lurer på nå er hvilke funksjoner som er viktige for dere som leser. Frem til nå er designet med vilje holdt ganske enkelt, rett og slett fordi siden skal være enkel å bruke. Men det finnes jo en haug fine funksjoner, hva er viktig for deg?

I denne lille undersøkelsen starter vi helt på scratch – vil du ha en side med tradisjonelt bloggutseende (som nå) eller vil du heller ha mange saker på forsiden slik man ser på nettavisene? Vil du ha flere farger? Flere funksjoner (f.eks. at det er lettere å dele tekster med andre, chat, forum, gjøre det lettere å tvitre postene osv.)? Vil du ha det enkelt og greit?

Så, vi starter med dette og så kikker jeg på svarene og går mer i dybden på hva det er behov for etter hvert som dere svarer. Jeg har lyst til at denne siden skal være slik lesere og bidragsytere vil og dermed trengs det innspill fra dere 🙂 Dere kan også sende innspill til psykisk@yahoo.no.

Men, én ting er utseende – enda viktigere er innhold. Hva savner du av innhold her? Hva vil du ha mer av, mindre av og hva kan være som det er?

Jeg er takknemlig for alle innspill – ønsker deg en god dag!

5 responses to “Hvordan bør psykiskbloggen se ut?

  1. Dersom noen vet om fine wordpresstemaer som kan brukes, så er det supert med lenker! Jeg har brukt dette litt http://www.psykiskhelsearbeid.net/, kunne noe sånt ha vært noe?? Håper på en del innspill, for jeg vil veldig gjerne få gjort dette nå.
    Ha en god dag – og takk til de som har svart allerede 🙂

  2. Tenkte bare jeg skulle si at den som har klikket på «Other» har skrevet inn at det er et ønske med flere farger her. Jeg skjønner at siden kanskje ser litt fargeløs ut, hvis flere tenker det samme er det bare å si ifra 🙂

  3. Enig i at det kunne vært flere farger, det er litt stivt og «tungt» sånn som det ser ut nå. Jeg likte godt temaet fra psykisk helsearbeid 🙂

  4. Utseende er veldig fint! Når det gjelder innhold, kanskje du kan få psykiatriske leger og psykologer til å skrive innlegg her? Kanskje det vil medføre at noen av dem også vil delta i en etterfølgende diskusjon også? Psykologforeningens debattforum er lukket for andre enn psykologer. Noen psykologer har riktignok startet Psykologibloggen, men kanskje noen av dem vil komme til oss også, og møte oss der vi er, og ikke bare der de selv er?

  5. Jan Olaf: Takk for godt tips, det skal jeg gjøre. Hittil har vi ikke aktivt invitert folk til å skrive (med unntak av noen tvitringer) – men det er nok på tide å gjøre det nå.
    Enig med deg at det er viktig at de kommer seg ut av sine egne rom 🙂
    Ha en god søndag!
    Victoria

Legg igjen en kommentar

