Advarsel: Falskt psykiatri-nettsted

Av Sigrun

Jeg har fått en mail fra en som har sett at jeg blogger om psykiatri. Vedkommende prøvde å lokke meg til sitt nettsted akuttpost.no, som er et utrygt område som kan skade datamaskinen.

Altså: Ikke svar om også du får mail fra noen som har en mailadresse som ser seriøs ut og prøver å få deg til å gå inn på dette nettstedet. Det har ingen ting med psykiatrien å gjøre, selv om det ligger psykiatristoff på siden.

5 responses to “Advarsel: Falskt psykiatri-nettsted

  1. Nå har jeg ikke vært inne å sett, men når jeg var på den siden for noen måneder siden var det en helt uskyldig amatørnettside om psykiatri. Hva er det du mener er galt med den nå?

  2. Fikk beskjed hos Google at det er et utrygt område som kan skade datamaskinen.

  3. Hmm…? hva søkte du? jeg søkte internettsiden og det sto ingen ting om skade og sånt :-O

  4. Jeg googlet «akuttpost», og da kom det fram et varsel om det var et utrygt område som kan skade datamaskinen.

    Men da jeg gjorde det igjen nå, kom det ikke noe varsel.

  5. Grunnen til det er at noen hacket seg inn på nettsiden og la inn visse skadelige filer, derfor kom advarselen opp. Webmasteren hadde ingenting med det å gjøre og nå er virusene fjernet og trygt igjen å besøke.

    Hilsen webmaster for akuttpost.no

Legg igjen en kommentar

