Blogging som antidepressivum

blogspotBidragsyter: Sigrun

Personer med panikklidelser kan få hjelp på internett, skriver VG.

Ja, internett hjelper veldig mot hjertebank, svimmelhet og kvelningsfornemmelse. Det kan jeg skrive under på.

Flere ganger i året får jeg disse symptomene. Pulsen er kjempehøy og jeg tror jeg går i stykker innvendig.

Og det gråter sånn inni meg at jeg føler trang til bare å forsvinne fra denne kloden, som virker for kald, ond og likegyldig overfor smerte til at jeg kan holde ut. Tiden opphører og jeg er seks år.

Under meg truer en avgrunn: depresjonen.

Det som framkaller denne tilstanden, er at idioter med jevne mellomrom får store oppslag i mediene for å snakke om seksuell utnyttelse og fysisk mishandling av barn som helt greit eller som positivt.

Da er mitt selvhjelpsprogram: skrive, skrive, skrive, skrive, skrive.

Det gjør ofte fryktelig vondt mens det står på. Men gud, hvor det hjelper.

Kanskje internett og skrivekurs på blå resept hadde vært en idé innen psykisk helsevern?

(For alternativt for helseministeren kan det umulig være.)

Foto: Dave Malkoff/Flickr

One response to “Blogging som antidepressivum

  1. Som en motvekt til mine egne innlegg om overgrep og annen elendighet, vil jeg gjerne få anbefale en utrolig morsom blogg, Opplysningskontoret:
    http://www.opplysningskontoret.org/

Legg igjen en kommentar

