Min hemmelighet

Bidragsyter: Kjerstin Kjeverud

Min hemmelighet

Mannen går rundt i ring.
Mannen glemmer å puste.
Mannen roper.
Mannen er sint.
Mannen slår rundt seg med armene!
Han tar tak i meg,
og rister meg rundt.

Jeg tror han er glad i meg,
for jeg har sett alle mennene og damene
som kommer til vennene mine!
De har tatt og løftet dem opp
når de henter dem i barnehagen.

Jeg tror mannen er glad i meg,
for meg løfter han nesten hele tiden.
Tar og drar meg i ansiktet,
og presser det innover- og utover.
Av og til blør jeg blod fra nesen,
og han klyper meg så jeg gråter.
Men mannen sier det er bra,
for det har jeg fortjent!
Det er bra å fortjene noe.

Ofte kommer mannen
og gir meg klemmer.
Klyper meg og tar på
tissen min.
Det er bare han
som gjør slik,og det
er vår hemmelighet.

Jeg liker hemmeligheter!

Teksten forteller vel det som er å si om denne egne opplevelsen.. Fra den gang jeg var lita jente… Og ikke visste…..

Ikke lett da en stor gutt/ mann står over meg, og truer med å drepe eller skade meg, eller familien min, om jeg sier det.. «For hemmeligheter er slik, at ingen skal vite om det.. «

Trodde jeg da…

One response to “Min hemmelighet

  1. En sterk tekst..
    Hemmeligheter skal som regel holdes hemmelig.. ‘
    Veldig godt viklt og skrevet fra et lite barns syn,…

    Du har vært veldig sterk, som legger ut dette..

    Beste ønsker for tiden framover!

    P.L.

Legg igjen en kommentar

