Et utvalg dikt

Bidragsyter: Nr.49 (Adam)

Skjulte arr

Sola skinner ute,
men jeg sitter inne.

Høstens farger lyser,
men jeg sitter inne.

Sekken står klar,
men jeg sitter inne.

——————–

Dromedar

Jeg passet ikke inn,
der heller.

Jeg passer ikke inn,
noen steder.

Jeg passer ikke inn,
her heller?

——————–

Ettertid

Lenker, murer, belter, sprøyter.
Skjerming, vegger, piller, tid.
Dører, nøkler, senger.
Måltider, lufteturer.
Permisjoner.
Utskrevet.

Ordene.
Fortsatt inne.
Uten næring, uten lys.
Uåpnede, sperrede, uskrevne.
Usynlig lenkede, fastlåste, fastlimte.

One response to “Et utvalg dikt

  1. Godt og vondt å lese
    Til å kjenne seg igjen i

    takk for at du delte de

Legg igjen en kommentar

